onsdag, juli 06, 2011

Tre dagen med övertid

ÅÅh, vad ovärt det. Jag var inte blåljusreporter i dag. Jag behövde inte läsa dygnslistan. Men jag fick pluspoäng hos kollegor som också fått hoppa in som blåljusare för mitt fina häfte. Det blev faktiskt ganska fint, men tanke på att det bara är text. Tack Gdk och indesign!
I dag var jag över tolv timmar på tidningen. Tre artiklar där intervjuerna blev sen. Alla tre var tvungna att bli färdiga. Jag trivs bra så mig gör det inget. Det är bara så synd för Gustav. Han var hemma och fixade mat. Vi skulle mysa med tacos och sen fara ner på Gatufesten. Gratis dag med Rix fm festival.
Det slutade med att han kom ner med två tacos till mig och gick på stan tills jag slutade. Jag har verkligen tur som har en både snäll och förstående kille. Hoppas det håller i sig. Ska jag kunna försörja mig som journalist i framtiden kommer det nog bli rätt hoppigt och oplanerat till en början. Men det kan det vara värt, om bara Gustav står ut...
I morgon får det inte bli mycket övertid. Jag har två dater. En med en journalist på TV4, nej, jag tänker inte byta media. Jag ska ge henne en bild på mig, om jag lyckas lösa den biten först. Presslegg here I come!
Sen är det tjejkväll med Ewwe. Stackars Gustav får ingen tid alls med mig. Söndag kanske?

Annars fick jag göra spännande saker i dag. Fick till och med komma ut lite i verkligheten på två mjukisar. Sen en hårdare grej som var riktigt rolig och då jag fick tag på alla. Hade jättetur att kvinnan på kommunen gått hem vid fem. Tur som en tokig.
Rösten börjar dessutom komma tillbaka. I morgon ska jag ha den tillbaka har jag bestämt. Hoppas kroppen håller med mig. Jag är less på att göra intervjuer utan röst nu.
Nu sängen, behöver sömn!

1 kommentar:

Lillen sa...

Jaaa! färg i bloggen!