måndag, juli 11, 2011

Övertid, Tallin och åsiktsregistrering

Övertiden har rullat på. Kom inte i väg i tid en endaste dag förra veckan, med undantag för söndagen.
Vilket gör att jag är ganska less på på att skriva och på att sitta framför datorn när jag väl kommer hem. Därför blir det som det blir här.
Det är inte så mycket som händer. Jag skriver, ringer, ringer lite till och skriver ännu mer. Jag har varit blåljus flera dagar. Det är fortfarande småläskigt att ringa till polisen. Men jag har hittat en snäll informatör som hjälper mig när hon är på jobbet.

På tal om polisen, jag och Gustav var och ansökte om pass i dag. Det blir en utlandsresa. Om än bara för några timmar, en kryssning till Tallin om två veckor! Ska bli jätteroligt att få komma i väg. På tal om pass, jag har även skickat in ansökan om ett presslegg, så det borde komma inom några veckor. Häftigt värre. Jag börjar känna mig som en journalist på riktigt nu.

I övrigt har jag skrivit mail till Jimmie Åkesson. En gammal lärare länkade till en kille som gjort det så jag följde bara hans fotspår och killen före honom...
Enligt Aftonbladet gick en SD-politiker från Trollhättan runt och fotade de som inte höll med dem under Almedalen. Så eftersom jag inte är där och det är en listan jag hellre är på än inte....
Vill ni också maila Åkesson så är mailadressen jimmie.akesson@riksdagen.se .

Nu är det sängen, eller snarare kuddarna på balkongen! Vill inte sova inne i värmen. Jag får skriva om gummibåtturen och hänget utanför Gatufesten en annan dag. Är ledig på onsdag och torsdag så då kanske det börjar klia i fingrarna. Saknar ni mina ord så finns flera på dagbladet.se och här.

Inga kommentarer: