onsdag, mars 09, 2011

Tentaplugg, helst inte

Förra veckan var det redaktionsövning så då fanns det inte mycket tid för bloggande. Men nu, då det är tenta i morgon finns tiden.. Nej, den gör ju inte det. Men allt blir så mycket roligare då man har tenta. Som i går, då skura jag balkongen, drog fram spisen och rengjorde bakom den, planterade om blommor, skrubbade ugnen, städa på toan och så vidare. Allt för att slippa öppna böckerna.
Jag börjar bli less på salstentor nu, nästan så att jag skulle välkomna en överdagententa jag gnällt så mycket på tidigare. Eller kanske en hemtenta. Varför inte som bildjournalisterna, ingen tenta alls.
Jag tycker nog att vi gjort så passa mycket praktiskt i den här kursen att vi skulle kunna bli bedömda utifrån det. Artiklar har skrivits, tv- och radioinslag har gjorts så att det räcker och blir över.
Jag har äntligen gjort min rest sen magen bråkade, måla med mikrofonen. Ursch och fy. Det om något kändes krystat... Jag skulle inte ha så mycket emot att höra min röst, för det låter inte ens som min röst, om den hade haft något vettigt att säga. Men så är det inte. Bara massa gackel... Förhoppningsvis blir det godkänt, jag ska lämna in det i morgon.

I morgon är det som sagt tenta, så okristlig tid som åtta på morgonen. Den är bara två timmar så jag intalar mig att den inte är allt för svår. Efter den så blir det utvärdering och sen kör jag brumbrum (vår bil har fått ett eget namn, fin fantasi, va?) till Sollefteå och macken. Fyra dagar i rad ska det jobbas. Sen kan vi lägga till att jag jobbade förra helgen med. En månad som jag kanske inte går ekonomiskt baklänges?
Till veckan blir det praktik på Dagbladet, som jag känner mig väldigt peppad inför. Det kommer bli roligt.
Nu ska jag väl försöka svara klart på de gamla tentorna, antar jag.

Nej då, jag kom på något mer att skriva. Gustav är på jobbet. Japp, han har fått jobb i en månad nu. Så det känns rätt konstigt att han kliver upp på morgonen och sen åker i väg för att komma hem vid middagstid. Men det känns skönt. I en månadstid kommer jag att veta var jag har honom och det kanske går att planera lite...
Nu, tentaplugg... Suck.

1 kommentar:

S sa...

Hur gick det med tentan? :)