tisdag, mars 29, 2011

Så typiskt.....

Fan, fan, fan. Blev just erbjuden att jobba extra på Dagbladet nu på fredag. Just den dagen som jag lovat att ta hand om skugga. En person som ska kolla in journalistprogrammet. Fan. Men har man lovat så har man. Förhoppningsvis kommer det fler chanser på Dagbladet. Får i alla fall ta det positivt att de tänkte på mig! Men så otroligt typiskt att det skulle krocka, vi har inte många lektioner nu och ja, typiskt helt enkelt. Hade det inte varit för den inbokade skuggad hade jag utan att tveka hoppat över lektionen, det kan jag ta igen senare!
För övrigt går det inte så bra med sommarjobbsökandet, st ville inte ha mig som reporter eller webbmupp, sn anställer inga sommarvikarier i år. Så nu hänger mitt mediejobb i sommar på Dagbladet och tå... Det är bara att hålla tummarna.
Nu ska jag snart ut och söka på lite vanliga ställen (läs affärer). Kanske inte vad jag drömmer om i sommar, men det vore kul att vara på något nytt stäle och framför allt få vara kvar i Sundsvall. Det ser ju ut som om Gustav kommer att vara det nu så. Om hans sex veckors praktik funkar bra så kan han få en tillsvidareanställning och det vore ju suveränt..
Jaja, nu ska jag skaka av mig besvikelsen när jag såg att fredagen redan var inbokad och gå ut och ge ett bra intryck. Hurra!

Inga kommentarer: