söndag, mars 27, 2011

Verkligenheten kallar

Så var den här veckan slut. Tråkigt värre, praktiken är slut och på onsdag väntar b-metod. Känns lagom kul att komma tillbaka till efter två fantastiska veckor... Jag har lärt mig massor och framför allt fått massa självförtroende. Det är bara lyfta luren och i värsta fall lyfta den igen. Det har varit en riktig kick att öppna tidningen och se att ens artiklar fått mycket plats och att de överhuvudtaget är med!
Lite synd är bara att den jag är mest nöjd med inte kommer att publiceras. Det var ett tips, jag fick jätte bra säg ("citat") och en fin story som lyfte upp ett samhällsproblem. En av de intervjuade (läs tipsaren) ville se artikeln. Så jag mailade över den, h*n bad mig hålla på den. Vilket jag också gjorde, för att i går få veta att h*n backar. Inte på grund av det som står i artikeln, den var korrekt, utan för att h*n inte vågar längre...
Typiskt värre. Det är som att göra ett mål, men ingen vet att det var du som gjorde det.
Fast jag vet att jag gjorde det och jag sparar artikeln i min egna skattkista.
I övrigt har jag haft något i så gott som varje tidning, i bland till och med två grejer.
Alla tidningarna är sparade och artiklarna är urivna (ur andra tidningar) och skickade till min entauastiska mamma. Jag tycker det är roligt att hon bryr sig så mycket. Ringer och frågar hur det går, läser igenom alla och letar mina artiklar på webben.

Men som sagt, nu är det dags att ta sig tillbaka till det vanliga livet. Det enda jag kan hoppas på nu är ett sommarjobb på någon av alla tidningar jag sökt... I dag har jag och Gustav slagit rekord i vuxenpoäng. Vi har köpt en frysbox. En halvstor, men ändå. En frysbox till en lägenhet. Vi har gjort i ordning plats i klädkammare, efter att helt seriöst diskuterat att ha den i sovrummet (mitt förslag), vardagsrummet (Gustavs förslag) och i hobbyrummet. Den ryms inte i köket, utan att vara i vägen.
Jag har också fått en ny orkidé i dag. En hängorkidé, den sitter på konsig sak och hänger. Ingen kruka, ingen jord. Rötterna i luften. Ganska häftigt, nu återstår bara att se hur länge den överlever..

Inga kommentarer: