tisdag, mars 29, 2011

No more fan!

Nu är jag gladast och tänker inte svära mera. Det har löst sig, så jag ska få vara på Dagbladet på fredag. Skuggan får komma en annan dag eller skugga någon annan den dagen. Så det blir perfekt!
Som tur var hade de inte hunnit hitta någon annan till fredag, så jag var välkommen! Hurra hurra!
Jobb-rundan gick väl så där. En flachback till mitt arbetslösa halvår i Trollandet. Huvva, nu vet jag varför jag började plugga i Göteborg. Vad förnedrande det känns att försöka sälja in sig så där. Men på två ställen lät det som om det skulle kunna bli något. Sen var det väl en tio till "vi-lägger-dig-i-högen-ställen". Så några krokar har jag lagt ut i alla fall. Så nu återstår det bara att vänta och se. Skönt att bollen inte är i mina händer längre. Egentligen borde jag väl ta mig ut till Birsta och söka där med. Vi får se hur det blir med det.
Jag har i alla fall tagit ett viktigt steg i dag.
Nu ska jag ta och virka lite älg och fortsätta le.
I kväll ska jag och Gustav se Dragons spöa jämtarna. Vår första basketmatch, hoppas bara jag inte blir lika fascinerad som när jag såg Modo första gången. Det skulle vara lite jobbigt då Modos matchresultat styrde mitt humör i flera år efteråt och den största delen av månadspengen spenderades i deras souvenirshop...
Det har jag inte ork, tid eller råd med en gång till...
Tur att jag inte är lika beroende av Modo nu, för de måste verkligen skärpa till sig. Men där har jag mina teorier om att det inte är i spelarna det sitter utan i ledningen. Bara en sån sak som att Werner, som inte åkte till nhl för han ville spela i Modo, slutar mitt i en säsong. De sumpade Krizan... Behöver jag säga mer...

Inga kommentarer: