onsdag, augusti 11, 2010

Tanken som räknas?

Så många gånger jag tänkt skriva en rad, så många inlägg som formats i mitt huvud men utan att ta virtuell form här.. Jag har helt enkelt haft annat för mig. Förutom de timmar som tillbringas på macken har jag träffat Ann, Ewwe, Gustav och David den senaste vecka. Den sistnämnde ser jag åter redan i kväll. Jag har också gjort ett sånghäfte till suring (surströmmingsfest) som mamma ordnar i år. Det blev si sådär, på tok för lite tid, för när jag ska göra illustrationer (till framsidan) så tar det tid. Nåväl är det utskrivet nu och mamma ska sy ihop dem till häfte ikväll..
Men vad jag framför allt har ägnat mig är fotografering och studerande av bruksanvisningen till Davids spegelreflexkamera, eller systemkamera om man så vill. Helt underbart! Jag har utan tvekan blivit nyförälskad.. Inom kort kommer jag att införskaffa mig en egen kamera, kanske Davids, det återstår att se!
Det här påminner inte om skolan då man fick en kamera satt i näven och inte lyckades lära sig något. Vi borde haft bruksanvisning på de kamerorna, då hade min förtjusning kanske väckts tidigare.. Men vad säger man, bättre sent än aldrig..

Dessutom har en hel del saker rubbats i planeringen för nollningen, åt fel håll. Smäckat schema som lätt till fadderavhopp och oroliga faddrar, Sus som ställer in festival och svar som man inte får. Men nollningen ska ändå bli tidernas bästa. Så det så.

Inga kommentarer: