torsdag, augusti 19, 2010

Nollning, nollning och kanske lite mer nollning

Nu är nollningen i full rullning! 43 medlemmar i Nollegruppen på facebook, ni vet väl vad det heter... Det som inte finns på facebook finns inte.. Med andra ord finns inte Gustav, med undantag för någon enstaka bild här och där. Han är nog bara en lycklig fantasie jag har, fast en som jag mår bra av. Sidospår. Hur som, flera stycken har skrivit och presenterats sig och små diskussioner råder. Sen verkar lokal lösa sig till black and white sittningen också, som om inte det vore nog så har jag äntligen hört av skolans överhuvuden och är kallad till möte på måndag. Nedrans att jag jobbar, men jag ska försöka flytta det till tisdag. Så där håller vi tummen att det går att trolla. Nu åter till fb, där han man ju, som de flesta känner till, en profilbild. Min visar Tux, vilket inte är helt optimalt nu när nollorna ska få ett ansikte på sina Generaler, faddrar och klasskompisar. Så vad gör man, ju försöker fixa en ny bild. Först ber jag mamma ta en bild, rätt okej bilder om det funnits någon som helst skärpa i dem, någonstans. Okej, pappa kommer hem några timmar senare, han är åtminstone hållit på en del med systemkamera.. Hittar en ganska spännande vägg att fota emot, givetvis i trappan så man får halvligga och se allmänt dum ut. Men det handlade ju bara om ett ansiktsporträtt. Men tror ni inte kameran har en stark, stark blixt som behövs. Så klart. Om ni någonsin har tagit ett kort på mig så vet ni att jag allt som oftast ser drogad ut eftersom mina ögon okontrollerat stänger sig.. Vilket resulterade i att pappa gav upp och jag fick enbart en bra bild. Dock inte bra för enda målet! Men en kärleksfull bild på mig och Tux är det allt! Han är bra söt min lilla vän!
Nu ska jag sy vidare på åvven, benet är fortfarande upp sprättat. Jag har fått låna mammas gamla symaskin, för min egen sa bestämt i från sig jobbet genom att demostrativt krångla på alla sätt och vis. Säkert inte nöjd med de billiga (och inte allt för bra) symaskinsnålarna jag köpte idag. På tal om köp och nollning, äntligen har jag hittat fejkpercingar i lämplig storlek! Helt grymt! Sittningarna here I come and I'll be dress for success!

Inga kommentarer: