onsdag, augusti 18, 2010

Nollningspyssel

God morgon världen! Idag är jag ledig igen, vilket jag också var i helgen. Första helgen jag var ledig på fyra veckor... Tur att helger ger extra pengar. Den här helgen tillbringades i alla fall i mitt älskade Sundsvall med älsklingen. Tråkigt nog var han sjuk, Gustav blir aldrig sjuk, inte då han ska jobba i alla fall. Men hans kropp kanske slappnar när han är ledig och då känner han av det? Hur som, blev det inger Himlabad som tanken var och mycket annat blev det inte heller. Men jag har i alla fall, med viss hjälp av Gustav, tryckt och sytt åtta Committflaggor... Sytt färdigt alla bokstäverna till åvven och börjat med black and white sittningens klänning. Jag gjorde också ett riktigt kap, ett par slitna inlines för 30 kronor! Inte få skit. Gustav tyckte jag såg vinglig ut medan jag tyckte det var roligt. Nöta lite däck på streetsurfern hann jag också göra. David kom nämligen på besök söndag kväll till måndag kväll. Det är så att vi har en cykel för lite om vi är tre och jag är den enda som kan hantera streetsurfern någorlunda. Fort gick det nerför skönsbergsbacken, men mindre fort uppför då jag tolkade efter Gustavs cykel.
I övrigt så har jag bestämt mig för att behålla kameran, så pengar är flyttade till David och jag är lycklig. Nu ska jag bara in med pengarna på banken. Presentpengar från diverse olika håll (lista kommer senare) som legat till sig under många år i väntan på något jag verkligen vill ha.
Helgen bjöd också på lite Ewwe och Nelly! Otroligt skönt att få träffa dem igen och fylla upp mitt beroende av dem. Nelly har till och med lärt sig säga Bäcka nu, men enligt Ewwe var det länge sen, det är bara jag som inte fått höra det. Drake var också söndagens ord. Jag gissar på att det var drakfestivalens fel.. Hur söt som helst hur som!

Nä, nu ska jag sy vidare på klänningen, det saknas ett rosa höftband! Därefter väntar åvven och fika med Mate! Hoppas solen skiner på er med!

1 kommentar:

Idaali sa...

Sv: Jag dyker inte upp förrän nästa lördag :) men inviga himlabadet låter bra :D