fredag, augusti 13, 2010

Good news

Imorgon ska jag visa min nyfunna vän sitt nya hem. Systemkameran blir nämligen kvar hos mig, med 99 procent säkerhet. Första meningen förtäljer också att det bär av till Sundsvall imorgon, jätte skönt. Första helgen jag är ledig på en månads tid.. Förutom ännu mer förberedelser inför nollningen, inklusive ett generalsmöte med Committs, Embolis och och Mytecs generaler, så ska ja njuta av Gustav.. Det ser ut som om han blir kvar på bonderiet längre än väntat. Något som inte glädjer mig, det enda som är bra är att det är ett jobb han trivs med... Det är väl tur att jag kommer att ha fullt upp den första månaden, först med nollningen och sen ta igen allt skolarbete jag säkerligen kommer att missa på grund av nollningen.. I övrigt sker inte så mycket, jag har jobbat idag. Slösat bort kvällen framför datorn, jag hade en fin tanke om en springtur ett tag.. Men ja, datorn är en riktig tidsslukare. Jag har också hunnit med två E och ett K till mitt bennamn (på kåråverålen), R:et är sedan länge klart..

Jag och David hade en mysig kväll nere vid älven. Elden sprakade, fiskar plaskade i vattnet och dimman låg tät. Den grillade korven smakade gott, samtalen var givande och några bilder på elden blev det...
Nu blir det sömn så jag orkar med mina fem timmars jobb imorgon och sedan färden till Sundsvall samt mötet!

Inga kommentarer: