torsdag, augusti 26, 2010

No..no..no..nollning

Jag kan ge er ett ord Nollning. Hela min lilla värld kretsar kring just det ordet, allting ska vara perfekt och genomtänkt. Återigen har en hel dag gått åt till förberedelser och möten. Jag har nog mer koll än vad jag själv tror, det känns bara så snurrigt allting just nu. Men nu har jag tagit mig ett varmt bad och ska snart krypa till kojs. Imorgon ska jag vakna pigg, utan huvudvärk. Jag lärde mig Caps igår, det gick som det gick. Jag tror man fick bonuspoäng om man sänkte de två stackars nybörjarna till Committare, jag och Andy. Men kul hade jag hela kvällen. Det blev i princip bara kväll, för vi började festligheterna redan vid sex tiden och vid två vara jag i sängs. Då hade jag dessutom hunnit med lite efterfest på förrådet.
Idag har vi (Andy och Micke) tryckt den stora flaggan medan jag och Emmelie har fixat med Generalsband, Committs svarta guld, nollehäftet, gästboken och säkert massor som jag glömmer rabbla upp här. Mycket har vi fått gjort, men tid har det också tagit.
Idag kom dessutom min nya mus, t-bord och extra minneskorten till kameran. Hellre flera små än ett gigantiskt, så numera har jag tre 2 gigare. En som ligger som reserv i kameraväskan, en som sitter i kortläsaren och en i kameran. Jag är rätt bra på att glömma att sätta tillbaka kortet i kameran efter jag stoppat in det i datorn. Läs min Italienresa.
Minneskorten har jag inte hunnit testa och inte heller t-bordet, men musen trivs jag bra med. Jag ska bara komma underfund med var ringfingret passar bäst. Men som vanligt lär man ju anpassa sig, vi människor är ändå rätt bra på det, oftast.
Nu ska jag leta mig mot sängen och försöka tänka på något annat än nollningen. Jag borde kanske kika lite i böckerna till förpackningsdesignkursen. Jag har i princip gett upp hoppet om att sju journalister går upp i rök till min förmån, men man vet aldrig...

1 kommentar:

Sara sa...

Håller tummarna för dig att sju journalister försvinner! :)