onsdag, juli 11, 2012

Två uppgifter inlämnade

Så, då var äntligen två av tre uppgifter i sommarkursen inlämnade. Andra uppgiften och omtentan för den första. Mitt livs första omtenta, men så går det när man är seg och inte skaffar böcker i tid och tvingas lämna blankt på första uppgiften. Jag gillar skarpt mitt resultatmail som jag när jag skrev att jag lämnade in uppgiften blank då jag inte fått tag i boken än och bara lämnade in för att inte bli avregistrerad från kursen...
Hej Rebecka, jag vet att du lämnade in blankt på uppgift 1 men jag vill ändå maila dig separat och påminna om vikten av att referera korrekt i omtentan. Det är obligatoriskt att referera till kurslitteraturen och dessutom med exakta sidhänvisningar.

Ser fram emot att se din omtenta.


XXXX
Jag tackar för omtanken och hoppas att drygt 30 refferenser på fyra sidor är tillräckligt.
För övrigt var det betydligt bättre frågor på omtentan än på första tentan. Vad sägs om den här: Vems ansvar är det att granska kommunen och landstingen?
Tack Britt-Marie Citron för att du och jag har samma åsikter om journalistikens ansvar. Jag skrev en mening och tittade i boken efter en referens och volá på första raden jag läste styrkte hon gång på gång det jag skrivit..
Underbart. Nu är det bara att vänta på resultat och börja lite lätt på uppgift tre som ska in först om tre veckor..
Eller vad sägs om att pyssla, blogga och slappa med gott samvete i några dagar?

Inga kommentarer: