onsdag, juli 25, 2012

Sommarlov

Nu ska jag äntligen ha lite sommarlov. Åtminstone i bemärkelsen att jag inte tänker plugga. Så sommarlov på halvtid blir det. Sena nätter (tack vare arbetstiderna) och sovmorgon. Sedan ska jag ta och dansa någon slags dans eller spela Syster Sol på högst volym, det borde kunna locka fram solen. Jag ska ju bli brun i sommar, det verkar som om vädret glömt bort den dealen..Anledningen är att jag precis skickade in uppgift tre, den sista, för sommarkursen. Jag har blivit godkänd på de två föregående uppgifterna. Tvp vackra runda bokstäver i C och D..Ett B skulle sitta fint, det är också runt, de andra är så kantiga (A, E och F).. Men det är nog att hoppas på för mycket. E är ju egentligen rätt fina de med och i det här fallet tillräckligt. Vore skönt att slippa en omtenta. Men det vet jag först om två veckor. Fram till dess är det bara att slappna av.
Jag har massa pyssel, loppisar att besöka, ben att träna och en mage att sola.
Jag har mejlat till ett fotbollslag i Sundsvalls kansli, men fick inget svar. Så jag tog och mejlade en tränare i kväll och hoppas på svar snart. Fast att det dröjer någon vecka innan jag kommer hem igen vore det skönt att veta att jag har ett lag. Jag har haft tummen i rumpan allt för länge på den punkten nu. Innan skolan börjar ska jag ha spelat en match. Eller åtminstone börjat träna med ett lag, det kanske är lite mer realistiskt.
Sedan jag kom hem har jag tappat ganska mycket av träningen, vilken jag tänker skylla på allt flängande. Men nu är träningskläderna med till mormor och jag tänker undersöka de spår min moster pratade om i morgon.
Tux har åkt i väg på grönbete på deras ö. Tur jag är hos mormor så jag inte märker av att han borta. Det är så skumt att vara i Sundsvall när han inte är där. Något saknas och inte så lite heller.
Men lillkusin ville ha ett sommardjur, eller egentligen djur hela tiden, och Tux mår bra av att få vara ute på lite kollo.

Nu ska jag ta mina dagdrömmar om en mc och ett a på det rosa kortet med mig till bäddsoffan..

Inga kommentarer: