onsdag, juli 11, 2012

Skylla inte på knytte

I går införskaffade både jag och Gustav regnkläder så nu är det inte vårt fel i fall det regnar i all evighet. Jag köpte dessutom ett par stövlar, lagom långa för att ha i en stad. Jag tittade först på ett par svarta, men de fanns inte i min storlek, tur var väl det. För efter att ha köpt till ett par gula skosnören så blev de underbara. Jag är färggladare än alla barn när det regnar! Men med tanke på hur svart Gustav är så svart så väger det väl rätt jämt ändå.

I kväll far jag till sommarstugan, loppisbesök och familjemys. För att på eftermiddagen i morgon fara ännu mer söderut; till jobbet. Det har varit skönt att vara hemma i två dagar och inte gjort mycket alls. Jag har fram för allt kommit i kapp med skolarbetet och även fått klart lite handarbeten (men det skriver jag inte om här, längre..). I går kom kusin fyrmänning på besök och även höggravida Ewwe som förhoppningsvis trycker ut bebisen innan veckan är slut. Jag försökte prata vett med den lilla, men jag vet inte om hen (mest troligt hon) lyssnade så mycket på mig..
I dag tog jag dessutom och sprang en sväng. Gustav gick till kvartersgymmet, men jag tror inte jag kommer gå dit igen. Det finns inte riktigt någon träningsglädje där. Men jag måste verkligen sluta hitta på dumma anledningar till att inte ringa något fotbollslag. Jag har bestämt mig för att det är bättre att jag börjar i ett lag i Sundsvall då jag ändå jobbar kvällstid i Hudik.



Jag har också hunnit se The Arks konsert från Peace and Love i fjol fyra gånger nu. Knappt nio minuter in i filmen syns jag och Ante i en halv sekund. Åh, jag vill tillbaka, bra musik, bra tal och en så skön utstrålning som de hade är svårt att hitta. Hade det inte varit brottsligt hade jag lagt upp Ola Salos tal om idioter. Men ni är välkomna hem till mig och se filmen med mig!

Alla känslor, glädjen att få se dem, sorgen av att vet att det var sista gången och alla minnen från när jag och brorsan lekte med lego och lyssnade på One of ous is gonna die young.

If you fight love
- You always a loser!

Inga kommentarer: