lördag, oktober 02, 2010

Händelserik bra dag

Nu är det snart dags att lägga sig, men innan tänkte jag gå igenom min dag lite. Började väldigt väldigt tidigt, halv sju! Vad gör man inte för att få skriva en tenta. Laddade med havregrynsgröt som för en gångs skull inte brände fast i botten. Så mätt och belåten kunde jag sen skriva mina svar på tentan. Jag blir alltid lika förvånad över den "kramp" man får i handen efter att skriva för hand. Det var inte många år sedan jag skrev för hand flera timmar i sträck utan att få den känslan.. Dessa tangentbord....
Tentan i sig tror jag gick bra, det kändes bra. Men det återstår att se, i värsta fall är det omtenta om lite mer än en månad. Med andra ord resultat inom en månad. Efter tentan bar det på en runda för att leta begagnade böcker till nästa kurser, men utan framgång. Jag kommer att läsa tre kurser snart, två på halvtid och dagtid och en kvällskurs på 25 %. Jag får hoppas att jag klarar det. Det ska vara en del redigering, vilket borde gå rätt lätt.
Jag hann också med en tur på stan för att leta efter en lämpligt oktoberfestival-blus. Inget lämpligt på någon secondhand och maskeradbutiken hade slut på tjejkläderna. Hm, tygaffärn nästa! Jag hade sån tur att de dessutom hade ett mönster hemma. Så nu är morgondagen full planerad. Syma-mamma-skin...
Under min stadstur får jag ett samtal från Bonden. Ja, modo förlorade på straffar (vad det nu är för dumt påhitt) mot timrå igår. Han ville säkert gotta sig. Men artig som jag är så svarar, men han ville inte alls retas, utan visa upp hans och Carros lilla vovsing! Helt klart bättre än väntat.
Så en timme senare sitter jag på huk på en grusparkering med en golden valp i knät, Lucy, så söt så! Jag kommer tillbaka till skolan lagom till min gamla klass vernissage. Verkligen jätte snygga förpackningar och det jag uppskattar mest är mångfalden. Det är något den klassen verkligen är bra på. Fast att uppgiften är exakt den samma för alla så blir alltid resultaten så varierande, inte i kvalité, utan i hela sitt formspråk. För er stackare som inte var där och tog del av vernissagen live tänker jag göra lite skamlös reklam för deras virtuella vernissage! Check it out!

Sen jag kom hem, efter att ha varit på vernissagen i 1½ timme, det är trevligt med folk och fina förpackningar, var det dags att fortsätta med åvven. Nu är den helt klar inför lördagens festligheter och den stinker inte längre! Jag kommer garanterat inte kunna smälta in med den längre, men det gör man inte med skrikande rött hår heller. Fast färgen rinner och rinner så fort jag duschar. Den vill helt enkelt inte sitta kvar, vilket i sig inte gör så jätte mycket...
I morgon ska det sys blus och förhoppningsvis någon liten västgrej med, om inte annat så får det gå ändå. Fest är det i alla fall, eller sittning till och med! Åvvesittning! Helt underbart!
Men nu blir det säng och imorgon ringer inte mobilen vid halv sju!

Inga kommentarer: