måndag, oktober 11, 2010

Teknikelände, helgjobb och plugg

Nu är det nog dags att starta den här dagen på riktigt. Gustav lämnade mig tidigt, tidigt i morse, så tidigt att jag inte ens klev upp och delade frukost med honom. I stället gjorde jag mitt bästa för att lura ner honom i sängen igen. När han hade åkt sov jag några timmar till och sen dess har jag hunnit leta efter min blivande mobil. Brorsan hittade en modell som jag ska ha. Jag håller mig fortfarande till nokia. Det är främst ett sätt att göra en enkel begränsning, dessutom har jag headset, laddare och bärbarladdare (aa-batterier), som det känns dumt att inte ha någon användning för längre. Dessutom har mina tidigare nokior funkat finfint, med undantag för den sista då. Men den är ändå två år.. Ny teknik håller inte lika länge som gammal...
Det första problemet ligger i att den inte säljs än och det andra i att ingen verkar ta in den i lila. Jag som hade tänkt gå i från mina svarta fånar och köra med lite uppiggande färg. Men jag väntar fortfarande på svar från några sajters kundtjänster, så än är hoppet inte ute. Jag väntar också på svar från leverantören till min bärbara dator. För någon vecka sedan la backlighten (heter det så?) av, man ser alltså vad som händer på skärmen om man lyser på den med en stark lampa... Varför måste all teknik överge mig på samma gång?
Det är inte helt schyst...
Som tur är så köpte jag ju en plattskärm på loppis i somras så helt lost är jag inte. Men datorn är inte så bärbar längre...

I helgen var det Sollefteå och macken som gällde. Skönt att få jobba några timmar även om det är mitt-i-dagen-timmarna. Jag fick också träffa kusin Nansen, vilket var ett tag sedan. Hon hade dessutom med sig en present till mig, från henne och Matilda. En bok om en journaliststudent som gör sin praktik själv ute i en liten håla som lokalreporter... Den ska jag försöka läsa mellan all kurslitteratur. Lämpligt nog så glömde jag en bok i Sollefteå med. Tur att jag hunnit läsa det mesta i den och att det mest i den känns rätt självklart och mer som en upprepning av allt vi lärt oss tidigare. För övrigt så fick jag ge upp beg.bok-jakten och tvingades krypa till bokus... Så nu i veckan borde ett tungt paket och en saftig räkning dyka upp... En bok fick jag i alla fall tag på lite billigare...  Men nu ska jag försöka trolla lite med min dåliga artikel och sen känns det som om kokbakboken borde få sig en liten omtanke. Jag tror mig nämligen har hittat utsidan och bindningen till den nu!

1 kommentar:

Nordic Rockabilly sa...

Efter en knallröd telefon som jävlades från dag 14 så håller jag mig till en mer diskret silver/svart som inte har jävlats ett dugg även fast den har två månader på nacken! :P Fast det är ju typiskt, när nåt väl går sönder så gör oftast en massa annat det också...