måndag, oktober 25, 2010

Min pojke har sett till att jag haft roligare för mig än blogga

Det går verkligen inte bra med uppdateringarna nu.. Men jag återigen finns det fina ursäkter, så som de timmar jag spenderat på Myrorna för att samla tillräckligt med material för en 2000 tecken långt reportage, som nyss är inlämnat (7 timmar sen). Det var ett spännande ställe. Tänk er alla saker där, deras variation på livshistorier och sen överför ni den mångfalden på personalen där.. Det jobbade nästan 20 personer där, men enbart 4 stycken var fast anställda, de andra var där på praktik, arbetsprövning, arbetsövning, språkträning, samhällstjänst och så vidare... Givetvis hann jag inte prata med alla, det hade dessutom inte fått plats i reportaget heller.. Det måste ju flyta på något vis.
Sen har har sen i torsdag haft pojken här! Han är fortfarande kvar, men i morgon är sista dagen.. Sen vet man aldrig när han kommer nästa gång.. Inom en vecka hoppas jag i alla fall. Har varit riktigt skönt att ha han här så länge. I helgen kom dessutom Hasse och hälsade på.
Det verkar som om Gustav kan lösa mitt teknikproblem med. Han har hittat en sida som säljer knappsatsen till min mobil löst och den reservdel, kommer inte ihåg vad den heter, till min datorskärm med.. Vore toppen om han åtminstone fick igång datorskärmen. Jag kan leva med att behöva lägga ut 1600 kronor på en ny mobil, men att lägga ut två tusen för en ny skärm känns lite tufft. Speciellt för att det är halva kostnaden av en dator som är i den klass som min är, eller ja, säkerligen bättre. Jag är för tillfället inte i behov av en bättre dator, min stackare funkar fint till det jag använder henne, Cera som hon nu också heter, till..

Jag har köpt öljettstansar, som gör hål ungefär som en hålslagare, men bara ett hål och precis var man vill på pappret. Dessutom i mindre storlekar, en perfekt för ringarna som jag köpt till kokbakboken. Om jag bara kunde lägga på ett kål så skulle jag snart kunna skriva ut de första sidorna. Där är en stor fördel, så länge jag har två sidor klara (fram och baksida) så kan jag skriva ut. Jag behöver inte ha alla klar samtidigt. Jag borde kanske börja sätta upp mål för när första sidorna ska tryckas. Jag har ju bestämt papper nu.. Ett tjockt blankt som finns på vaktmästeriet på skolan.

Till helgen är det Halloweenfest och återigen dags att klä ut sig. Ursprungsplanen var pirat eftersom det fanns med ett mönster på en piratdräkt på det mönster jag hade när jag sydde min oktoberfests blus. Men nu blir det ett djur istället, och det är inte katt. Mer säger jag inte, men jag tror det blir finfint!
Dock behöver jag sy och virka lite, men det är redan i full gång. Jag tänkte försöka slippa göra allt i sista minuten den här gången.. Så nu ska jag ta och ställa upp symaskinen!

Inga kommentarer: