lördag, oktober 02, 2010

Krachad sovmorgon och dumt mönster

Ja, så gick det med min sovmorgon. Klockan är tio över tio och jag har ätit frukost i lugn och ro, duschat och håller nu på förstå mig på mönstret. Med andra ord blev det ingen sovmorgon till tio. Dels hade jag en liten söt kanin som tyckte det var jätte roligt att väcka matte genom att skaka galler och sen tror jag det finns någon förbannelse över sovmorgnar. När man måste upp är sängen alltid hur skön som helst, men inte när man får ligga kvar. Fast jag antar att det är bra att jag kom upp. Mönstret vill inte riktigt att jag ska förstå det. Svårigheten ligger just nu i att ta reda på om det finns något bakstycke eller om det är manteln.. Inte helt lätt, speciellt inte när mönstret envisas att vara på engelska. Var är mamma när man som bäst behöver henne? Hon är bra på att förstå mönster. "Svärmor" hade inte heller varit helt fel att ha här...
Men jag måste kanske lära mig det här med mönster någon gång också... Men innan dagen är slut, helst innan fyra så jag hinner göra mig i ordning också ska jag ha en blus och helst den lilla västgrejen också!
I övrigt hade jag tänkt hinna ner på stan en sväng också, med andra ord är det dags att sätta igång!

Inga kommentarer: