tisdag, april 17, 2012

Slalombegåvningen Gustav

Tiden går fort när man har roligt och när tiden går fort hinner man inte allt man vill. Mycket av mitt internätiga liv prioriteras bort till det mer flänga verkliga livet. Fast att jag egentligen tycker att det man gör på webben hur till det verkliga livet. Sedan sist så har jag avslutat min och Gustavs påskhelg i Storstan, haft praktikseminarium i Sundsvall, flängt till Lugnvik och Sollefteå en sväng samt hunnit tillbaka till Storstan.
Helgens höjdpunkt var Gustav på ett par slalomskidor, grabben imponerade stort på mig. Efter två timmar tog han sig nerför branten efter att ha åkt upp i liften alldeles själv. Tänk om jag lärt mig åka snowboard lika snabbt, min första tur på ett slalomskidor har jag inte mer än vaga minnen av. Men ryktet säger att jag grina, skrek och slängde mig på backen för att pjäxorna var hårda.
Jag lyckades till och med vurpa före Gustav som klarade sig en hel timme utan att skaffa närkontakt med snön.

Men om det och mycket mer kommer både text och bild senare, någon gång.. Helgen är rätt oplanerad, så då finns det kanske lite tid. Kanske.

Inga kommentarer: