fredag, april 06, 2012

Nu flyger vi till StorBlåStanKulla

Nu kan påsken börja. På sängen sitter Gustav och läser senaste numret av DM (Dagens Media). Han kom hit för ungefär en timme och vi har redan hunnit tjocka i oss lite glass med varma hallon. Perfekt uppladdning för en pass bodycombat. Det ska bli kul och se om han har lika mycket problem med koordinationen som jag hade första gången, och bitvis fortfarande har. Vad då, ha koll på armar och ben? Jag är fotbollsspelar som mest bara gör utan att tänka. Det är ungefär som när jag skriver, det kommer av sig själv bara.

Efter träningen och de sista semlorna (som mamma hade med sig när hon var här för länge sedan) blir det tågfärd in till storstan och vidare mot hotellet. Därefter får vi se vad som händer resten av påsken. Men det finns planer på Vasa museet, Skansen, Kungens Kurva, sightseeing och två till träningspass (min kropp mår nog bra av några dagars vila). Vi ska helt enkelt turista i Stockholm igen och bara ha det bra. Lite påskgodis blir det säkert också. Men nu ska vi börja bege oss mot gymmet.

Fast först kanske jag ska nämna att sommaren är räddad. Jag fick sommarjobb i går. Nattredigerare i Hudik. Fatta vad perfekt, jag kommer ha dagarna lediga och kan ligga och sova i solen! Vem tror ni blir brunast i år?
Dessutom ska det bli kul att få testa redigera, jag tycker det är väldigt roligt med indesign. Dessutom känns det ganska taktiskt att bredda sig lite. Jag tror det ser bra ut i cv:t om ett år att jag både har varit reporter och redigerare.
Så där, nu är det dags att lura med Gustav till gymmet (eller, ja, lura och lura. Han påminner mig om vad klockan är och att vi borde ge oss av... Tidsoptimisten och Tidspesimisten i en perfekt kombination).

Inga kommentarer: