tisdag, augusti 21, 2012

På väg tillbaka

Ja, det blir inlägg här mer sällan sedan jag startade virkbloggen. Men så kan det vara och det kommer antagligen gå i vågor. Så klart har det hänt en hel del sedan jag skrev sist, vid närmare eftertanke så var det en hela vecka sedan så. Jag har kommit hem igen, en natt tidigare än tänkt. När jag slutade ringde det en liten pojke som kommit för att hämta hem mig. Han stod en stund senare utanför mitt jobb, eller ja, ex jobb vid det laget, med tio rosa-gula rosor i handen och sa "Hej, vill du följa med hem?".
I lördags var det fullt upp, först dop ute i skogen (läs Näsåker), sedan byfest i Granvåg och slutligen altanfest i Nordanåker. För att sedan åka hem till Sundsvall eftersom det blev tidigare än planerat på festen bara för att komma fram och inse att vi borde ha stannat i Lugnvik. Vi behövdes mer där.
I söndags blev det marknad, tråkigt väder och ja, egentligen inte så mycket mer. Jag gjorde inga direkta fynd heller, ett katthus till Tux i julklapp (ja, jag tror faktiskt inte han läser min blogg och ni säger inget åt honom!) och en rolig sak man kan göra skruvar i potatis och morötter med.
I måndags var det Nes-dag = Nelly, Ewwe, Stella. Lilla tjejgänget.
Men framför allt har jag hunnit med två fotbollsträningar. Shit vilken dålig form mina vader är i! Nog för att jag antog att jag skulle ligga efter, men vaderna?! Jag har ju fortfarande problem att få tighta jeans över dem. De behöver helt klart vakna till, jag måste bli snabbare på kortare sträckor. Det är det inget snack om. Men det kommer nog om någon vecka. Synd bara att jag blir borta hela nästa vecka. Men jag vill på cykelsemester med.
Tånaglarna är i alla fall tillbaka till sitt normaltillstånd. Det vill säga att de inte sitter på mina tår. Det är bara en tidsfråga tills stortånaglarna lämnar in avskedsansökan, vilket gör Gustav missnöjd. "Hejdå, det var trevligt att få se er med naglar. Men vem vet. Hon kanske slutar spela någon gång i framtiden igen.."
Pööh, inbilla dig inget. Jag har ju knappt börjat igen.
I dag var jag och Gustav och kollade på en ny lägenhet. Jättefin. Tvåa stod det, men jag skulle säga trea, två rum hade en väldigt stor öppning mellan sig, därav. Så den vore det inte helt fel att få flytta in i. Vi har även en till lägenhet, en hel vindsvåning som vi ska titta på i veckan. Vore skönt att flytta snart. Från miljonprogrammet och E 4-bro-bygget. De lever om och det tidigt på morgonen!
Nu ska jag ta och lägga mig så jag orkar upp och ge Gustav en hejdå-kram i morgon för jag kommer inte få se honom förrän när det är dags att sova igen. Jobbet tänker uppta all hans tid i morgon...

Inga kommentarer: