onsdag, augusti 01, 2012

En bra dag

I dag är en bra dag. Jag vaknade av mig själv, tidigt och utvilad. Det var lite sol på förmiddag så efter en god frukost satt jag där. Sedan sprang jag, jag fick inte lika ont i magen efter uppvärmningen som sist och varenda por öppnade sig för att kyla ner min kropp. Jag tog en skön dusch och kände mig snygg i mina svarta shorts och vita linne. Jag pratade ut om cykelbekymren med Gustav och vi tog ett beslut. Vi lyckades laga mormors tv och telefoni (sladden till rymskeppets vägglåda hade åkt ut en halv milimeter). Jag lyckades laga mat som gick att äta. Dessutom gjorde jag världens fynd, 81 nystan i varierande storlek för 50 kronor. Plus att tandemcykeln på bilden i föregående inlägg är på väg norrut om drygt tre veckor.
Som grädde på mousset verkar vi snart bli klara med alla tidningarna och i ,morgon väntar lek och bus på Drakborgen hemma i Sundsvall med mina tre underbara, Ewwe, Nelly och Stella.
Sa jag att det var en bra dag i dag?

Inga kommentarer: