onsdag, juni 13, 2012

Comeback i Trollhättan

Nu har vi varit i närheten av Trollandet sedan lördagnatt. Egentligen har vi inte hunnit med så mycket utan mest tagit det lugnt. Större delen av tiden har huset stått parkerat hos en klasskompis och hans pappa i Vännersborg, som ligger 1,5 mil ifrån Trollhättan. Men igår natt parkerade vi huset vid slussarna i Trollandet. Slussarna måste vara det finaste området där. Vi har badat varje dag, i en stor pöl (även kallad Vänern) tre gånger och i kanalen på en båtisättningsplats en gång (fråga inte mig, Gustav tyckte det var lämpligt). I söndags var vi i Vännersborg och hälsade på Gustavs gamla klasskompisar. Snubbarna som bodde i huset bredvid oss som vi brukade lana med (läs jag satt och väntade i timmar innan de fick alla datorer med alla möjliga konstigt och avancerade egenkonstruerade lösningar att ansluta till det minst lika (o)intressant byggda nätet). Vi har tittat på vårt gamla hus, gått runt i våra gamla mataffärer, cyklat på våra gamla vägar och kollat in stan. Vi besökte även Gustavs gamla skola, både för att ge honom en nostalgitripp men också för att låna toa. Det mesta var sig likt. I stan hade några affärer flyttat runt, några försvunnit och några kommit till. Vår cykelaffär var borta. Men Tuxaffären var kvar och matte köpte en present till Skutten där. I Överby (köpcentrumet en bit utanför stan) var det samma sak förutom att det var färdigrenoverat, vilket var motsatsen till Gallerian i stan där de börjat renovera.
Men kanske viktigast av allt, jag fick spela i mitt gamla lag, eller spela gjorde vi inte, utan tränade teknik. Och mitt gamla lag var det inte mer än till namnet, då det var b-laget som tränade. De få som var kvar av mina gamla kamrater i A-laget hade match. Det var ändå härligt att komma igång igen. Nu finns ingen återvändo, i helgen ringer jag till Hudik och nästa vecka gör jag comeback i ett lag igen. Det märktes att jag inte tränat fotboll på ett tag nu, men jag tror ändå att det kommer att gå fort. Grundstyrkan har jag ändå lyckats få efter att ha snittat 4 styrkepass per vecka nu under våren. Nu under semestern är det inte alls lika lätt att hålla uppe träningen, det har blivit två springrundor och ett fotbollspass. Just nu är vi på väg till Skara Sommarland, så det kan kanske kallas trappträning. Gustav har köpt en magisk sak av klasskompisen som gör att cigguttaget ger min dator ström eftersom mitt batteri ger mig 30 minuter och Gustav förbjudit mig att köpa ett nytt batteri. Han försöker få mig att överge min lilla fina pärla för att överta hans nya lapptopp så han får köpa en ny, mindre.
Vi får väl se hur det blir med den saken, han försöker intala mig att DIII (Diablo 3) inte fungerar på min lilla dator, så det kanske kan vara ett argument. Men vi får se, jag trivs bra min gammdator.
 
Men nu är vi framme vid Sommarlandet i Bert Karlssons trakter, så hej å hå. (Förresten kan intresserade kolla in mitt nyförvärv på virkar.rivka.se)

Inga kommentarer: