fredag, maj 04, 2012

Valet och kvalet

Nu har svaren för sommarkursen kommit och det gör inte direkt valet lättare. Det verkar inte alls fungera på samma sätt som med andra kurser jag sökt och gått tidigare.
Däremot har det blivit några färre val, Ungas kultur i medielandskap och kommunikationsdesign för innovatörer går bort. Vilket även leda lärprocesser gör eftersom jag ska jobba då. Med andra ord är jag antagen till två kurser som jag kan gå, Harry Potter och Öppenhet på internet. Jag är nästan lite sugen på HP-kursen bara för att. Harry är en stor del av min litterära uppväxt och jag tror kursen är nyttig ur ett berättarperspektiv. Men samtidigt känns det som något som framstår som ganska flummigt och kanske inte så jätteanvändbart i det stundande jobbsökandet.
Fast breddning i cv:t och journalistisk kompetens får jag genom mitt redigeringsjobb i sommar. Så kanske.

Öppethet på internet låter rätt osexigt, men framstår som väldigt seriöst. Varför har jag ingen Dumbledore som visar mig vägen?

Fast jag står som reserv på alla de andra, ganska långt bak i de flesta, men på sjätte plats på Helig terror. Livets mening tror jag dock undgår mig den här sommaren, har plats 452, men det är kanske lika bra det. Tänk om meningen med livet vore något så dumt äta, sova och fortplatta sig.
Dessutom verkar det inte som om man tackar ja eller, utan väntar på information från skolorna.
Vi får väl se om jag får någon feeling för vad jag ska göra. Jag borde kanske rådfråga mamma, det var ju trots allt henne som fick mig att gå media på gymnasiet för att hon tyckte jag skulle bli journalist. Ja, se vart jag är på väg i dag. Mamma hon vet hon.

Inga kommentarer: