torsdag, maj 24, 2012

För få timmar på dygnet

Jag har långt i från glömt bort att skriva. Jag har långt i från lessnat, jag har bara inte hunnit. Ett dygn har på tok för få timmar för att man ska hinna pendla och eftersom pendlingen är sjukt svår att prioritera bort så blir annat lidande. I första hand min stackars sömn, jag snittar runt fem timmar per natt. Vilket är jättedumt för eftersom jag är trött blir jag mindre effektiv och då tar allting längre tid. Vips, vi har en ond cirkel.
Fast det är inte riktigt sant att jag inte ägnat mig åt bloggande de här veckorna. Jag har nämligen en ny blogg på gång, en kombinerad blogg och hemsida som ska vara betydligt mer strukturerad än den här.
Ni som känner mig blir nog inte förvånad av att det är en pysselblogg. Jag och Syrran försökte med en gemensam tidigare och jag överdriver inte om jag kallar den fiasko. Det funkade inte alls. Och ni som hängt med länge, det vill säga runt fyra år har märkt att stundtals är det väldigt mycket pyssel i mitt bloggande.
Sidan ligger upp, men den som är nyfiken får själv söka. Jag vill ha en bra grund innan jag offentliggör adressen. Se det som en utmaning om du inte kan bärga dig.

Tillbaka till det här med tid. Det blir inte bättre av att jag insett att jag bara har en vecka kvar här nere. En vecka.
Var har tiden tagit vägen?
Det är både skönt och tråkigt. Jag börjar bli less på avstånden som finns i den här stan, det är långt till allt. Men jag kommer sakna det här med att kliva upp ur ett hål i marken och inte ha en aning om var man är. Jag kommer sakna den härliga och familjära redaktionen och jag kommer sakna mitt gym.
I dag var med största sannolikhet sista boxpasset jag var på. Riktigt riktigt synd. Det är nästan så det varit lika roligt som bodypumpen. Jag har väldigt mycket teknik kvar att lära där, men raka slag tror jag att jag blivit bättre på. Men mina fotbollssparkar går inte ur, och tur är väl det eftersom jag har bäddat för en lysande comeback nu i sommar.
Jag måste bara träna lite mer löpning och rör lite vid en boll så ska det nog inte vara någon fara. Bortsett från det så är jag nog mer tränad än någonsin.

Nu ska jag ta och städa upp eftersom jag får finbesök från Sollefteå i morgon. Konstigt nog diskar inte disken sig själv här nere. Det har den ju gjort på alla andra ställen jag bott. Måste vara något fel på luften här. Hm..?

1 kommentar:

Gustav sa...

Diskar sig själv och själv tror jag kan ha en del med det att göra.