måndag, augusti 08, 2011

Mötet med Sams matte

Jag har precis träffat Sams matte. Vi träffades på macken och körde moped tillsammans till minneslunden.
Blomman hade blommat över, men sniglar har inte ätit upp den helt. Förhoppningsvis blir det en mild vinter som blomman överlever.

Utan att tveka kan jag säga att Sam hade ett bra hem och ett bra liv. Sam, eller jag ska kanske försöka säga Tingeling som hon egentligen hette, var född hos henne, den 2 maj 2010. Så Sam/Tingelingvar ganska gammal för att vara en hamster.
Jag fick två bilder på henne och en bild på hennes mamma (som var vit och brunfläckig) och hon fick en skiva med de få bilder jag och Gustav tog på Sam/Tingeling.

Jag fick också en silverberlock, en fyrklöver som tack för att jag tagit hand om henne. Den sitter på mitt armband, tillsammans med ängeln jag fått av lillsyrran, och påminner mig om Sam/Tingeling.
Det känns jätteskönt att veta att Sam/Tingeling hade ett bra hem, en engagerad och varm matte.
Jag visade henne var Sam/Tingeling vilar och hon begravde en annan hamster, Drömprinsen, (som legat i frysen ett tag) bredvid henne.


Här kan ni läsa hennes ord om hur Sam/Tingeling kom på vilovägar. Jag hittade också en bildtråd med massa söta bilder!

1 kommentar:

Boggey sa...

Du ska vara stolt över att du är en sån medmänniska och djurvän! Jag var in och läste på hennes sida och du måste bara kolla alla fina kommentarer de har skrivit om dig!