tisdag, augusti 09, 2011

Comeback

Det blev en snabb comeback på Dagbladet i dag. Tjugo över sex i morse ringde min mobil. Den låg i köket så jag tvingades upp ur min varma säng och yrvaket svarade jag på samtalet från det privata numret. Det var nyhetschefen som ville att jag skulle komma. Det var en mycket skön bekräftelse på att jag inte gjort bort mig allt för mycket i sommar. Det jag gjorde var så pass bra att jag är välkommen tillbaka. Jag hade fyra knäck (arbeten) uppskrivna på morgonlistan. Ett sprack direkt eftersom det inte hänt något nytt i ärendet. De andra tre höll mig sysselsatt till åtta i kväll. Tidskrävande både i skrivtid, åktid och intervjutid.
I morgon blir kanske en till dag på tidningen, men det får jag i så fall veta först i morgonbitti.
På torsdag väntar macken i Sollefteå.

Inga kommentarer: