tisdag, november 09, 2010

Välja Färg

För en timme sedan var målaren här och lämnade en provkarta på åtta färger. Namn som Yvonne, August, Ingeborg, Fredrika, Inga och Tony, vilka alla känns ungefär lika upphetsande som färgerna själva. Brunt, gula toner, iskall blå och halvgråa... Jaja, det kanske blir bra, det blir nytt om inte annat. Men det var inte lätt att välja kan jag lova.
Tux var lika motvillig som oss till färgerna, se bara hur han flyr.. Men till slut stod det mellan den lite varmare och brunare August och den gråa Yvonne. Jag har lärt mig att lyssna på Gustav när det gäller heminredning, tragiskt nog är det han som kan ställa upp ljusstakarna fint på skänken och inte jag. Så Yvonne it is (den gråa bredvid den bruna på nedersta raden, framför Tux vänstra (på bilden) framtass)...
Men nog kan man tycka att tråkmånsarna på Mitthem kunde ha plockat fram några roligare färger med mer karaktär. Världen är nog begie och grå i alla fall. Våra möbler, svarta malm (ja, Ikea, Ikea och lite mer opersonlig Ikea), gör ju inte rummet mer färgglatt direkt, så lite färg på väggarna hade ju inte skadat. Tur att jag nästan får ha mina fluffkuddar på sängen, chockrosa, illgrön och jätte orange!
Om en timme ska jag vara nere på Centralstationen för avfärd mot Härnösand och en heldag, är hemma nio igen, med information, rundvandring och annat... Så jag får väl se hur det ser ut när jag kommer hem, förhoppningsvis är förjobbet åtminstone gjort... Gustav är trots allt hemma och ser till att målaren sköter sig..

1 kommentar:

Nordic Rockabilly sa...

Tux är så söt :) Tror det blir bra i slutändan med ommålningen, lite färgglada textiler så ser det nog inte lika dystert ut :)