måndag, november 15, 2010

Ordningen är tillbaka

Long time no seen.. Jag har faktiskt börjat på så mycket som två inlägg under helgen, men utan att publicera något av dem. Det kom av sig. Första gången hade jag tänkt berätta om hur det är att vara gräsänka, men kom in på hur vida svt sköter sitt uppdrag som publicservice-media.. Vilket inte blev riktigt vad jag tänkt.. Vi får se om jag orkar utveckla det senare, jag måste bygga under det lite mer först.. Nästa inlägg vet jag ärligt inte vad det blev av. Ja ladde i alla fall upp min eu-karta som jag ägnade sex timmar av min lördag åt. Ja, den blev lite överseriös... Resten av helgen har jag försökt trolla bort utan att sitta vid datorn. Jag har börjat få musaxel tror jag det heter. Så i stället har jag läst på något så analogt som papper, men inte skolböcker, som man hade kunna hoppas. Nejdå, jag har läst över tre hundra sidor och därmed slutet på Stieg Larsson triologi... Kan inte göra annat än att älska Milenium-serien. Tänker att få jobba där! De pratade ju om att anställa en eller två personer till, kanske ska försöka söka dit.. Det är synd att det är skillnad på verklighet och fantasi ibland..
I övrigt har jag faktiskt inte gjort något som är värt att antecknas nu i helgen, eller ja, spelat fotboll första gången sen tån skadades. Jag invigde dessutom mina nya knäskydd. Tunnar och x antal hundralappar billigare än mina tidigare, men de känns än så länge som att de fyller sin funktion mycket bra. Jag har ju inte så allvarlig eller ens dokumenterade knäproblem. Men i högre knäet finns en spännande knöl av något sen knät blev vridet en premiärmatch på grusplan för extremt många år sen.
Jag har också börjat fundera på ett riktigt lag igen, men det verkar vara ett väldigt långt steg från idé till handling den här gången.. Får väl se hur modig jag lyckas bli den här omgången av funderande.
I morgon är det dags för sista dagen på ambasadörsutbildningen, sen återstår bara att passa in tillfällen då man kan jobba med det och bli lite varm i kläderna. Vid åtta tiden i morgonbitti går tåget mot Östersund. Ska bli kul att se hur skolan där ser ut... Dock har jag ett litet problem. I dag kom reservdelen (knappsatsen) till min trasiga telefon och mitt geni till pojkvän har nu gjort den fullt funktionsduglig igen för 162 kronor, måttligt mycket billigare än den jag spanade på. Som dessutom inte kändes helt rätt när jag provade den i butik heller, men det hade jag nog vant mig vid om jag köpt den.. Men jag tror inte touch riktigt är min grej... Hur som, sms-biljetterna som ska ta mig fram och tillbaka ligger på min gamla telefon och jag kommer inte på hur man sparar sms på sim-kortet.. Så jag får helt enkelt ta med bägge imorgon och byta sim-kortet emellan. Men det ska nog ordna sig...
Nu ska jag ta och lägga mig i vårt nya fina sovrum bredvid Gustav som äntligen kommit tillbaka!

Inga kommentarer: