fredag, februari 29, 2008

LOV

Skottdagen..
En dag för mycket.. Skottdagen borde räknas som en helgdag! Alla som jobbar måste ju jobba en dag extra nu i februari...
Det dröjde rätt länge innan man kom på att man måste lägga in en extra dag var fjärde år för att årstiderna ska stämma med månaderna.. Lite kul är att vi dumma européer under upptäcksresorna "hittade" Mayaindianerna som hade en kalender som mer exakt en den vi har idag..
Hur som helst har jag haft en relativt bra dag.. Vaknade och ville inte gå upp, men tanken på att det var sista dagen innan sportlovet (mitt sista sportlov!), 2 veckors apu, påsklov och Egyptenresa.. Med andra ord lääääänge kvar tills jag behöver åka tillbaka till skolan.. Börja bli riktigt less på skolan nu.. Men det är bara bita ihop de sista månaderna nu..
Idag var det filmfestival i kramfors och vi hade fått biljetter från skolan för att kunna gå och se på filmerna.. Men jag hade defenitivt viktigare saker för mig. Ja, jag prioriterar faktiskt matte c över rörlig bild c och filmfestival. Har inget större intresse att fortsätta med film, jag ska skriva..
Så jag tror jag har mer användning av matte c när jag ska läsa vidare.
I övrigt, hur kan man påstå att man får allmän behörighet vilket program man än läser på gymnasiet. Det handlar ju om vilka tillval man gör och om JanUno (för ovanlighetens skull) lyckas få in det på schemat.. Fast han tycker bättre om att skicka en till komvux så man får läsa på flex. Yieppi!
Jag hade inte ens gått ut tvåan på gymnasiet då jag avklarade min första kurs på komvux, Engelska B (okej, var väl lite mitt eget fel då jag valde till det lite senare). Nu är jag inne på min andra flex kurs på komvux, matte c.. Får väl se hur det går..
Hur som helst pluggade jag matte idag och skrev prov.. Sen har jag gjort en första utskrift av projektarbetet idag. Ser helt okej ut. Lite små justeringar och sen behövs det text till alla, Cd!
Men det kan nog bli rätt ok i all fall.. Känns skönt att ta något i handen nu och inte bara på datorn.

Som sagt nu är det på lov och nu på måndagnatt åker jag till Trollhättan och älsklingen. Ska försöka fixa framtiden lite då också. Åtminstone för det närmsta året. Känna skönt att ta ett friårpluggandet och göra något annat. Jag har aldrig varit riktigt less på skolan.. Men det är mest torsdagarna och fredagarna jag inte gillar...
Trollhättan i tre veckor, först lov och sen apu på ett tryckeri. Men näst bäst (efter Gustav) är att jag ska få spela och träna träna fotboll utomhus, på en full stor plan. Även om det är konstgräs, vilket jag inte har så positiva erfarenheter av, tungsprunget.. Men utomhus och fullstorplan!
Ha ett trevligt lov!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad har du för projektarbete då? Kom på nu att jag faktiskt inte vet det. :P Kram på dig/Emmamma