tisdag, september 06, 2011

Time is ticking

Skolan är i full gång och jag känner mig mer än lovligt stressad. Visserligen är det rätt många lektioner nu, men långt i från lika mycket tid som ett heltidsjobb är schemalagt. Kanske är det just det som gör mig så stressad.
Allt eget ansvar och pressen att man hela tiden kan göra mer. Det finns alltid böcker att läsa och de går alltid att läsa en gång till. Hur vet jag att jag lärt mig det jag borde och förväntas. Den gränsen tycker jag är väldigt svår och det blir en jobbig press. Det gör att det är svårt att känna sig riktigt ledig och koppla av på riktigt.
Förutom att det är skola så måste det vanliga livet också fungera, planera mat, handla, städa, diska, tvätta, vara social med vänner och allt vad det innebär. Någonstans ska det finnas tid för allting.Det är verkligen tur att jag inte har några barn.
Nej, nu har jag inte tid med datorn mer. Måste ner till skolan och på pm-genomgång..

1 kommentar:

Susanna Sidén sa...

Hej,
Jag är moster till en Adam Eklund som jag tror att du skulle ha blivit fadder för nu i höst. Han kommer inte att börja denna termin men han kommer hit på lördag den 17 för dop. Vi tänkte gå och titta lite på lokalerna för att kanske ge lite inspiration. Kan du tänka dig att träffa oss kanske en kort stund? Endast en student kan ju berätta hur det egentligen är att läsa på din utbildning. Ring mig i så fall 070-6330104, Susanna.