måndag, februari 07, 2011

Rörlig bild och födelsdagshelg

Nu är det slut på skrivandet, artikelskrivandet och nu kommer den tv-tiden in! Det känns som om jag kanske kommer att vara mer sugen på att blogga då. Jag har en teori om att jag får skriva av mig min normala abstinens på skoltid och då inte tycker det är lika kul att blogga. Men jag har inte gjort någon empirisk studie kring det så jag ska låta det vara osagt.
Det var ett kärt återseende med premier pro och en videokamera, även fast det bara var en teknisk genomgång. Men nog kände jag igen så gott som allt som sades. Det var nästan så att jag börjar sakna alla rörlig bild-lektioner lite. Speciellt vårt första filmprojekt i ettan då jag satt kvar långt in på kvällen och redigerade. Det var tider det. Fem år sen, närmare bestämt. Inte konstigt man känner sig gammal.
Lillsyrran passade dessutom på att bli myndig nu i helgen, var tar tiden vägen, egentligen?
Det är konstigt det där, att jag blir 22 år om drygt en månad känns väl inte så speciellt. Eller jo, jag blir gammal. Men att syrran får ta körkort och komma in på krogen, det känns nästan absurt. Brorsan bli 20 år nu i sommar. Vad hände där...

Givetvis åkte vi hem för att fira lillsyrrans stora dag i lördags, men dagen innan var Gustavs lillasyster 20 årsdag. Visst är det lite roligt att de fyller år så tight, men våra pappor är snäppet värre och har samma födelsedag, fast det skiljer något år mellan dem... Så det har varit tårta hela helgen.
Vi hann också med att förstöra pappas skoter igen. För några år sedan var vi ute med den och den ville efter ett stopp inte gå igång igen annat än i friläge och då gick det inte att växla. Ett märkligt fel, som pappa nu äntligen lyckats åtgärda. Den fungerade ett tag, så pappa tog sig en tur på den, därefter var det min och Gustavs tur. Vi kom upp till en "nybruten" väg i skogen och skulle stanna vid en vägbom och backa. Då gick det inte längre.
Som tur är så kan pappa nog laga den igen genom att byta ut bultar och bryta tillbaka lite järn... Håll tummarna!

Nu är det nog snart jättegod mat. Men jag kan bjuda på en bild sen jag och Gustav var och skottade tak i Gnarp. Min lilla snökanin.

Inga kommentarer: