måndag, oktober 08, 2012

Tid till över

Andas. Nu har jag två timmar att göra precis vad jag vill med. Förra veckan gick helt åt jobb, jobbade fyra dagar, var på arbetsintervju en dag och däremellan försökte jag göra en hemtenta med virriga frågor och krav på att hitta i en beskrivningen en artikel och i andra en artikel. Jag blir inte förvånad om jag sitter och kompletterar tentan om någon vecka. Men det var det värt för att få jobba.
Helgen har jag varit ledig och fått umgås med Gustav igen, det blir inte så mycket tid tillsammans när jag veckopendlar.
Vi har varit i Birsta och jagat saker, mycket saker och konstiga saker. Saker som man inte köper så ofta och som man inte riktigt vet var man ska få tag i dem.. Förutom på Ikea.
Men jag gjorde verkligen vad jag kunde för att slippa gå in dit. Inte för att det är jättestort och tar jättelång tid, inte för att det inte är bra saker, inte för att priserna inte är låga och inte för att det inte finns ett antal varianter av varje sak att välja mellan. Nej, utan för att alla, alla handlar där. Alla har Ikea möbler hemma. Deras lättillgämglighet har gjort att de saknar själ, de är opersonliga. Men som vanligt hamnade vi där till sist. Typiskt.
Men ett nytt badrumsskåp, vägghyllor och gardinstänger till klädkammare (som klädstång) och annat krafts.
Däremot lyckades vi hitta en liten badrumsmöbel på Jysk i stället. Men som vanligt så har den Jysk-kvalité... Så vi får se hur mycket underhåll för att se någorlunda bra ut en längre tid.
Vi har hunnit en hel del i helgen. Gustav har dragit kablar, ström in till Kaka (mini-frysboxen som namnet antyder vad den ska innehålla) och tre nätverkskablar. Uttaget sitter ju i fel ände av lägenheten, i mitt sy/hobby-rum, och i stället för att sätta en låda som skickar lite trådlöst där så ska det dras kablar för att lådan ska stå någon annanstans och göra något som ger samma effekt, fast på ett mycket bättre sätt. Tror jag. Gustav har säkert försökt förklara och motivera varför, jag slog nog dövörat till, nickade, log och sa: "Gör så älskling, det blir jättebra".

Ja, för er som undrar så kändes inte intervjun så bra. Det är konstigt att vara på andra sidan, speciellt när man (läs jag) ska svara på frågor om sig själv och dessutom försöka sälja in sig själv. Suck. Det är bara hålla tummen, men det känns som min sämsta arbetsintervju hittills. Men det är som jag ser det, vi får hoppas att tidningen tycker annorlunda.


Nu ska jag ta och plocka lite mer, packa för två till dagar i Hudik och kanske också för kurs-start, efter det här:

Nu till något helt annat, jag har visserligen av anledning (flytt, tenta och jobb) inte haft så mycket tid att skriva på sistone, så det är tur att ni har det. Mina två senaste inlägg har båda fått tre kommentarer (nog för att en är dubbelt för syster, men det låter bättre med tre på varje),  vilket är någon slags rekord. Jag har inte hittat något bra sätt att svara på kommentarer, hittills, vilket är riktigt dåligt med tanke på hur länge jag bloggat. Hur som. Hittills. I slutet på mina inlägg ska jag nu ta och svara på kommentarer.

Kommentar-svar:
Marielle: Jag letade efter systemkameran nu på morgonen, men hittade den tyvärr inte. Men bilder kommer så fort jag hittat den och vi börjat få lite ordning. Jag har än så länge inga bra bilder på rummen. Jag har tagit en rad olika mobilbilder, men försöker att inte lägga upp mobilbilder på saker som jag har tillfälle att fota senare.

Syster: Ja, gör det. Vi har inte riktigt kommit till gästrummet än. Där står mest "överblivna" möbler som vi vill få plats med, men kanske måste ge upp.. Dessutom ligger takfönster-ram-grejen där och lite lister till köket också. Golvet där inne är inte bytt än. Men till jul borde det vara klart!

Sara, Johanna, Marielle: Tack för er pepp! Ja, jag ska försöka se det positivt, även om det inte är det lättaste när man varje vecka läser om stoooora neddragningar på i princip alla redaktioner. Men att lägga sig ner och dö lite i ett hörn hjälper inte..

Inga kommentarer: