tisdag, december 28, 2010

Utebliven sovmorgon och handskar mot skor

I dag var dagen då jag tänkt sova utan väckare, något som jag inte gjort sen innan julafton. Men den planen gick inte ihop med resten av familjens planer. Så vid halv nio pep min mobil (som jag efter upprepade återupplivningsförsök fick liv i gårkväll). Efter ytterligare en tid så tog jag mig upp. Sen bar det av ner till stan, först till busstation och vinka av mormor och sen ner till affärerna. Jag hittade en mindre kalender (än den jag fick i julklapp) som jag tyckte bättre om så jag fick byta den. En liten lila fin sak som uppfyllde mina krav och dessutom med massa bra uppgifter om befolkningsantal, världskarta och annat skoj.
Sen blev det lite värre när vi skulle byta ut mina handskar, jag fick två par i julklapp, ett av mamma och pappa och det andra av brorsan. Föräldrarna tyckte att storlek sju skulle passa medan brorsan körde på en tia. En åtta eller nia hade nog suttit perfekt.
Men det var helt utplockat bland handskarna så vi gick därifrån med ett tillgodo kvitto med tillhörande löfte av mamma att fixa ett par handskar i bättre passform samt ett par inomhusfotbollsskor. I mina gamla har en sömn spruckit, så det behövdes. Nu är det nästan så att jag måste ta och leta upp någon klubb att smita in i. Nya skor och nya knäskydd. Dock är min stortå fortfarande inte bra, det känns som om något är glappt i den. Högerknät har också fått men av min tåskada, det gör småont i vissa lägen. "Fotboll är farligt" - mammas svar på alla fotbollsskador. (Jag brukar kontra med att fotboll är roligt.)

Idag blev det också Jan Gullik med lite gamla vänner, några åk hann vi. Men inte så många. Fort gick det också, min åkmadrass är super och ja, jag är bara tre och ett halvt år och då får man leka i snön så mycket man vill! Efter åken så blev det mysigt med tacos hemma hos Cheri och Adam (+ deras tvåbenta inneboende djur).
Jag har också lagt demokratirådet bakom mig och nu funderar jag på om det är den 80 sidor 30 kronorsboken (helt klart ett föredömligt format och pris för kurslitteratur) eller lögn som ska läsas. Sekretess-boken har jag inte fått ännu (Gustav har den) och upphovsrätten kan få vänta lite till.. Men det går framåt i mitt läsande, nu är det bara att hoppas att  jag faktiskt kommer i håg något av det jag läser också. Vore en fördel.

Inga kommentarer: