söndag, januari 29, 2012

På plats i Sollentuna

Nu har jag varit på plats här i mitt rum i Sollentuna i några timmar. Rummet är stort och fint, säng, sekretär, stol, tv, garderob och något som liknar en hundbädd (som jag tror är en mys hörna).
Gustav körde ner mig och mitt garn (lite kläder och annat mindre viktigt) i morse. Mitt på dagen var vi framme och packade in mig. Sen hittade vi pendeltågsstationen där jag insåg mina tekniska begränsningar när jag stötte på en automatisk kortladdare. Eller är det tekniken eller information i datorn som var begränsningen? Hur som satt det en gubbe i luckan som fick hjälpa mig så i morgon kan jag ta mig in till centrum. Vilket får bli morgondagens problem.
Vi hittade också en halvskum mataffär och en hel skum. Vi handlade på den halvskumma. Mina två nya tygkassar (som mamma sydde det sista på, eftersom hon underkände mitt sätt att sy dem på) funkade finfint.
Min låda i kylskåpet blev full med diverse nödvändigheter och frysen halvfull. Jag ska nog klara mig någon dag.
Sen åt vi en skum panpizza i det halvskumma centret. Panpizza betyder där jag kommer i från tjock botten. Här betydde det mängder av ost...
Men nu är det dags att sova innan jag ska bege mig in i betong-jungeln i morgon.

Inga kommentarer: