måndag, maj 04, 2009

Läst och sparkat boll

Nu känner jag mig ganska trött, den här dagen har gått rätt fort ändå. Men jag har, om jag tänker efter, faktiskt fått en hel del gjort. Jag har äntligen orkat fixa musiken på ipoden, gått och handlat ägg och margarin (har som sagt massa mjöl som det ska bakas med), bakat morotskaka, spelat match och läste lite mer än hälften av de kapitel vi ska ha tenta på. Blev mycket lycklig när jag kom till kapitel tio, två sidor! Lätt bästa kapitlet hittills, jag är lite förvånad att det ens är ett eget kapitel.
Sen har jag också spelat match idag, denna gång en DM-match med A-laget. Hör och häpna jag var med i startelvan, visserligen som mittfältare, men ändå! Men med det inte sagt att jag fick spela hela matchen. Men jag blev riktigt förvånad och givetvis taggad när jag såg att jag skulle starta... Undra varför bara, men jag hörde något om att de som satt på bänken som brukar spela ytter mitt skulle vila av olika anledningar, sen funderar jag lite på om det är så att Lindberg hade lite dåligt samvete för hur lite jag fick spela sist med A-laget. Det kan också ha varit så, om man ska försöka ha lite självförtroende, att det gick så pass bra på matchen igår...
Men jag kommer nog aldrig riktigt få veta varför.
Vi fick möjligheten att slå ur underläge, då Stenungstund (tror de hette så) normalt spelar i division två och vi i trean. Medan jag fortfarande är inne på planen, tyvärr inte inblandad i den situationen, fick vi in den första bollen. Riktigt skönt! Jönsson, vår kapten, gjorde ett otroligt jobb med flera försvarare hängdes efter sig, sen lyckades hon passa Lundberg som kan peta in den..
Jag blev utbytt tio/femton minuter i från slutet på första halvlek och då bara är några minuter kvar av halvleken lyckas gulingarna peta in en boll, så typiskt.
Men i andra gör de världens pinsammaste självmål, en bakåtpass som går in och där har vi slutsiffrorna, 2-1 till Tfk. Vilket innebär att vi är vidare i DM:et. Inte illa det!
Jag fick gå in några minuter till i slutet på andra, men hann inte ens nudda bollen på den tiden.

Inga kommentarer: