fredag, oktober 17, 2008

Färdig broderat - Nya projekt

Det blev en ganska lung dag även idag. Jag har bakat bröd, linfröntekakor. Mammas specialté, de vill aldrig riktigt lyckas när jag gör dem..
Sen har jag också sytt klart duken idag. Blev riktigt fint med den på soffbordet.
Gustav kom hem rätt tidigt idag så vi har varit iväg en sväng till affären, mitt förråd av ingresser har av okänd anledning börjat tryta. Jag tror Tux äter bakpulver och margarin på nätterna! Eller så är det för att Gustav äter upp allt jag bakar så jag måste baka nytt. Av de närmare tjugo mazarinerna jag gjorde för 4 dagar sen är det bara två kvar....

Sen har jag sökt två jobb idag. Någon gång måste det nappa, eller hur?
Vi har också hunnit med att bli av med all tvätt, var riktigt mycket denhär gången. Jag begriper inte var all tvätt kommer ifrån. Det är säkert Tux eller Gustav som smutsar ner mina kläder..
Har massa som hänger på tork som inte hann torka i tvättstugan. Vår tvättstuga är riktigt naziststräng. Har man bokat mellan 19-23 så är det mellan 19-23. Du kommer inte in en minut tidigare och inte en minut senare. Strömen till maskiner stängs 23.00 pip. Synd om dig i fall du har kläder kvar i maskinen då.. Perfekt för en tidsoptimist!

Nu på kvällskvisten har jag börjat sy en liten delfin. Men det går inte så jätte bra. Maskinen krånglar och mitt omgjorda mönster gör ingen succé.
Jag antar att det börjar bli för sent för krånglande maskiner och fula delfiner, så jag får helt enkelt fortsätta med det imorgon. Jag har fått någon sykick nu efter att duken blev klar.

Det är nog bra att jag göra något av all överflödig tid. Jag kan ju inte gärna sitta och rulla tummarna dagarna i ända. Då kommer jag bli knäpp, knäppare...
På tal om knäpp, Tux fick något ryck nu på kvällen. Först tyckte han att min sopsäck med tyger var jätte spännande, sprang runt den flera varv. Sen gjorde han glädje skutt,ett likt de Ragnar i Jönssligan gör ibland. (Hoppar upp och klackar ihop fötterna.)
Sen har han till Gustav förtet lärt sig hoppa upp i sängen. Vilket var minst lika roligt som att hoppa ner i min tyglåda för att sedan hoppa upp min förstärkare.
Han är en knäpp liten charmig kanin som just nu verkar lite trött. Inte konstigt det som han har farit runt!
Nu är det dags för både kanin, matte och husse att dra sig tillbaka. Det är en dag i morgon med!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska inte säga att du promt ska byta till betaversionen av nya msn, men den är faktiskt bättre när man vant sig vid den. Fast så är det väl med allt. :P Det verkar som om det går bra för dig och din kanin iallafall? ^^ Kram på dig ungen min!

Anonym sa...

Otroligt snyggt broderi hälsar storkusin med päron från Lycksele!